Tuesday, August 30, 2011

Malam Raya

Biasa nye malam raya yang suasana di kerajaan aku amat meriah, Pabila mata melihat ke langit, langit bercahaya dengan pelbagai cahay yang amat menarik perhatian,, Pelbagai jenis bunga api yang dapat aku lihat di sini,, biasa nye kita dapat lihat pada musin new year, merdeka, dah function-function yang memerlukan bunga api, haha.. Tapi disebabkan ada masalah yang tak dapat di elakkan, aku melupakan niat untuk bermain bunga api, namun, kerajaan jiran ada yang bermain bunga api so aku menjadi pemerhati je, never mind, haha,,,


Bila penyimpan mohor besar raja-raja mengumumkan yang esok raya, mula perang saudara antara kerajaan yang berada di sekitar kerajaan ku, kiri, kanan, belakang dan depan mula mengeluarkan senjata-senjata yang ad. haha,, Yang kiri belawan dengan yang kanan, yang belakang berlawan dengan yang depan, kadang-kadang mereka bergabung, haha,, macam dragon ball je,, Yang baek nye perang saudara ne adalah xde pertumpahan darah kerana yang berperang adalah orang-orang tua,, budak-budak maen bunga api kucing je,, haha,,, beza nye tahun ne tak de orang maen mercun ngat. kalau tak, rasa seperti berada di gaza, haha,,


Tahun ne aku sempat ke uptown pada malam raya, saje je pusing-pusing just looking around, haha. di sana aku lihat ramai orang yang berada di sana, walaupun dengan keadaan yang berair sebab hujan, tapi orang tak lepas kan peluang untuk shoping last minute, tak pun lengkap kan mane yang takde, haha,, malam tu aku sempat la beli butang baju melayu, dan selipar nike wana kuning,,, sib baek la aku p hanya menaiki moto, kalau naek keta, susah nak cari parking doe, tu yang malas, pastu tersangkot dalan jem ag, huhu... 

Banyak gak ucapan hari raya yang aku terima,,, tapi ada dua diantara massage yang aku terima menarik perhatian, interesting la untuk aku baca,, Aku ingin mengucapkan selamat hari raya kepada semua umah islam yang berada di seluruh dunia,, di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat hari merdeka, haha,,

No comments:

Post a Comment