Saturday, August 6, 2011

Pandangan Manusia..

 Ali : Awak puasa ??
Minah : Yela..
 Ali : Kenapa awak puasa ??
 Minah : Bodohnya awak.. kan ALLAH suruh puasa, saya puasa la..
 Ali : Kenapa tak tutup aurat??
 Minah : Eh, suka hati saya la.. hak masing-masing.
 Ali : Owh.. tapi kan ALLAH yang suruh kita tutup aurat.

Bila ak terbaca perbualan ini, aku rasa terpanggil untuk menulis. ia betol pekara macam ne amat susah untuk di katakan, hehe,,, ia betol setiap manusia atas dunia ne di lahirkan dengan hak mereka sendiri, tapi yang mane lebih penting, hak atau suruhan ALLAH, bagi aku la, hak tu boleh di ketepikan dulu,

Sal hal ne aku xnak hurai lebih-lebih, aku tau tahap aku, hee,, aku bukan la orang alim yang bisa berkata-kata, aku juga bukan orang yang penuh ilmu agama di dada, aku hanya orang yang still belaja untuk memajukan diri, AMIN,, hehe,,,

Renungkan ape yang aku tulis, hehe,, kita dah masuk 7 ari berpuasa, 1st week puasa, selamat berpuasa dan selamat beramal, perbanyak kan amalan kita di bulan yang mulia ne,

No comments:

Post a Comment