Thursday, August 4, 2011

Exam

Pada 16 Julai ari tu, aku di arah kan untuk memduduki exam, bukan sebarang exam doe,, haha... aku dapat surat dari suruhanjaya perkhidmatan awam malaysia (SPA). sekarang ne, nak kerja kat government kita kena melalui beberapa tapisan sebelun di panggil interview.

1st step kita kena duduki exam lu,,, ala,,, exam macam budak-budak sekolah, duduk dalam dewan,, hehe,, aku p exam untuk jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD). exam ne di jalankan di dewan b, sek keb pasir pekan, ia ad 5 seksyen (A,B,C,D, dan E). 

Seksyen A tu tok pengetahuan am, bagi aku yang bukan sukak baca-baca ne, korang tau la macam mane ak nak menjawap soklan ne, tp aku sebelum masuk exam dah sedia kan peluru pistol awal-awal ag, haha,, Seksyen B diberi nama daya menyelesaikan masalah, dalam kata laen mathematics la.. soklan ne dalam bidang kuasa aku so, aku menjawap dengan yakin sekali, haha,,, tapi sayang nye masa xcukup. masa yang diberikan hanya 45 minit untuk 40 soklan, lebih kurang 1 minit untuk 1 soklan, haha,, kalkulator xdibenarkan guna, so korang p la sendiri sempat ke x,, haha

Seksyen C adalah sal pengertian dan kefahaman terhadap esei. dy macam kita baca esei pastu jawap soklan, Seksyen D dan E adalah kena tulis esei, satu esei tok bahasa melayu, satu ag untuk bahasa inggeris, aku mane pandai nak karang-karang ne, haha,, so bab ne memang aku fail, hehe,, tp aku gagahi untuk menjawap,, dengan penuh ilmu di dada aku menjawap soklan yang diberikan dengan penuh yakin, haha,,,, apa-apa pun keputusan nye, aku akan terima dengan penuh redha,,

No comments:

Post a Comment