Friday, August 19, 2011

Idola

Ne cite 2 hari lepas,, tak sempat nak update,, banyak yang nak settle,, biasa la bila dah ada kingdom sendiri ne, nak harapkan menteri-menteri bukan semua nye boleh pakai pun,, hehe,, banyak auta je,, dah nama negeri pun AUTA kan,, haha.. kalau semua nak harapkan menteri baek tak payah nak ada raja kan,, baek menteri je yang jadi raja, 

Back to the story, pada 18 ramadhan ari tu, aku p la solat terawih kat satu kampung ne. Biasa la,, raja berhati rakyat kan, mesti selalu turun padang nak tengok keadaan rakyat, hehe,,, Sebelum p kat masjid tu, aku p ambik PA aku lu,, kena ad assistant tok catat ape yang aku nak cakap dan cadang nak wat kat kawasan tersebut, Aku sampai kat masjid tu dalam kul 8.30 malam, masuk-masuk je masjid tu, aku tengok ada seorang yang di kenali ramai oleh rakyat kelantan, Aku rasa sungguh bertuah dapat lihat beliau depan mata seh, sungguh berbeda dengan lihat dalam kaca televisyen, 


Beliau adalah menteri besar kelantan, iaitu TUAN GURU DATO' BENTARA SETIA HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. Aku berasa bangga sebab beliau yang imam kan solat isya'. Sejurus selepas solat, beliau memberi sedikit tazkirah. Antara isi tazkirah yang sempat aku tangkap ialah, mengingati mati, mati ne ibarat menyelam, sungguh dalam maksud nye itu,, kita xkan lama menyelam kan, lepas tu timbul balik. macam tu mati. kita akan di hidup kan balik suatu hari nanti,, 

Aku rasa sungguh bertuah doe ari tu, biar ape yang berlaku, aku bangga dapat jadi sebahagian dari kebanggaan rakyat kelantan, hehe,,,

No comments:

Post a Comment