Wednesday, August 10, 2011

Kenangan mengusik jiwa

Bila takde kije yang perlu dilaksanakan fikiran mula la melayang memikirkan perkara yang lepas-lepas. Disebabkan sekarang ne bulan puasa, bulan baek, aku takde r fikir yang bukan-bukan, jaga tatasila dan pertuturan, haha,,, 

Aku terkenang saat berpuasa di hostel lu, best doe,, aku memulakan kehidupan hostel pada umur 16 tahun, tok lebih senang tingkatan 4, masa ne kehidupan aku boleh di katakan agak terumbang ambing, al-maklumla baru nak mula berdikari, semua nak kena urus sendiri, dulu ade yang urus, dulu jadi bos, sekarang jadi kuli dan bos, Two different things. luapa kan pasal ne, kita teruskan masa bulan puasa lak,, 

Masa form 4, aku ne junior, so sebagai TRADISI yang perlu di teruskan, junior perlu hidang makanan untuk berbuka puasa tok senior, ini boleh dikata kan buli, tapi TRADISI kan. kadang-kadang aku terfikir sapa yang mewujudkan kan tradisi macam ne, menyusahkan orang tol, haha,,, Bila aku mendapat jawatan senior, baru aku faham kenapa tradisi macam ne di adakan, haha,, macam biasa la, tradisi mesti di teruskan, so masa aku form 5, juadah berbuka ada orang tolong hidang kan, heaven kan, haha,, masa tu, kalu tertido pun xperlu risau sal makanan, terus je p kat dewan selera (DS), duduk and tunggu orang azan je,, Pada waktu petang, kami di boleh kan untuk p ke bazar ramadhan, tapi kena gilir r,, kalau ari ne pelaja lelaki, esok pelaja perempuan, macam tu la sampai abes puasa,,

Untuk bangun sahur, kami tengok pada hidangan, kalau hidangan tu ikan, amat liat untuk bangun sahur, tapi kalau ayam or daging, bangun terus, bapak memilih, biasa la, hidup ne, kadang-kadang perlu memilih, haha,, Tu zaman sekolah, dah bertahun berlalu, haha. Masa duk matrix xde yang nak hidang makanan untuk kita, kita urus sendiri ape yang di makan, pada masa ne, kul 5 or 6 mula la turun ke kafe-kafe untuk mencari juadah berbuka, since aku selalu berbuka dalam 3 or 4 orang, so boleh la makan 3 or 4 lauk, maksud nye, setiap seorang beli satu lauk, pastu share-share la, share is caring, haha


Tok sahur, kadang-kadang sahur, kadang-kadang tak. kalau sahur, makan magi je, magi kan kawan baek pelajar, haha,, xpun makan ape yang ad, kalau kafe buka ag, turun p beli,, kita dah masuk 11 hari berpuasa, xlama ag nak raya, hehe,,, Sabar ya, kejap je tu,,

No comments:

Post a Comment