Wednesday, August 17, 2011

Xtvt week

Tiba-tiba je meriah je aku tengok group XKT 05/06.. Group dalam fb ne adalah group batch aku masa aku belaja kat ganu lu,, zaman budak-budak lu kan, hehe,,, ala,, salah satu sekolah berasrama la,, cukup setakat tu, hehe.. group tu memang dari dulu ag meriah, cuma sejak dua menjak ne,, group tu tiba-tiba je melonjak naek, hehe,,,, 

Setiap tahun, sekolah aku ada satu minggu dalam 1 penggal yang di panggil minggu aktiviti. masa minggu ne, kitorang tak belaja ngat, tapi lebih kepada release tension, hehe,,, minggu aktiviti yang paling best ialah pada minggu aktiviti yang kedua masa aku form 5. Pada minggu tu, pihak sekolah telah merangka program yang amat menarik, yang paling best ada dua amali yang di buat, amali pertama ialah amali sembelihan dan amali yang kedua ialah amali pertunangan, 

Amali pertama, amali sembelihan. pada waktu tu, kitorang pelaja form 5, di kenhendaki menyembelih ayam, tujuan nye adalah untuk memberikan lagi fahaman terhadap cara menyembelih haiwan dengan betol. orang selalu cakap, yang pekara yang kita buat lebih mudah di ingati dari pekara yang hanya di dengar,, It's means, bila kita wat, kita gunakan semua pancarindera kita, lebih bermutu la ilmu yang kita ad,, hehe... pada masa tu kami sembelih berpuluh ekor ayam, dah seekor lembu, hehe,, walaupun berpuluh ekor ayam, bukan semua yang boleh dimakan,, sebab nye tak di sembelih dengan cara yang betol, biasa la budak-budak baru belaja kan,, hehe,, ambil galah tolong jolokan, hehe,,,,


Yang kedua lak sal pertunangan, masa ne kami bergabung dengan pelajar form 4, form 5 jadi pihak lelaki dan form 4 jadi pihak perempuan, jodoh ditentukan oleh keluarga, haha.... so anak-anak kena terima kententuan itu, hehe,, orang tua-tua cakap yang pilihan ibu bapa lebih baek dari pilihan sendiri, haha,, aku xtau nak komen pe sal tu, sebab aku belum sampai ke alam itu, haha... sambung-sambung, tok program ne, kami kena wat hantaran, yang penting kena ada cincin, cincin kan simbol ikatan, pergh,, ayat xleh bla, haha.,.. 


walaupun napak fun program, tapi ia sebenarnye adalah satu pertandingan, bagi kami, just want to have fun, menang ke kalah ke semua tu xtelintas pun dalam kepala otak ne, haha,, masa program berlansung, kami di mestikan menetapkan tarikh perkahwinan, jumlah mas kahwin, hantaran semua la,,, nama je majlis pertunangan tapi mengalahkan majlis perkahwinan, haha,, siap dengan silat pulut ag, dengan berbalas pantun ag, cuma yang kurang nye, xde tok kadi, haha.. lepas tu ada makan-makan, lauk tu dari ayam dan lembu yang kami bergotong-royong menyembelih,, haha... makan ape yang kami wat, laen macam je rasa nye, haha..



NOTE : 
thanks to abang zaki yang mengupload gambar batch kami, lawak pun ada tengok gambar old school,, t kalu ada ag, tolong la upload ag. hehehe.. kerna gambar ne gak la,, kawan aku tiba-tiba je tukar status kat fb.. dari single ke married to ......... tahniah la aku ucapkan, walaupun xjemput aku,, ( ^_^ )

No comments:

Post a Comment