Tuesday, February 28, 2012

Distribution

Baru aku sedar yang dah nak masuk seminggu aku xupdate aku blog, sorry la ya kepada pebaca setia aku, haha,,, aku tau dalam 11 orang geng skodeng tu ad yang selalu baca, dy selalu message tanya dah update ke lum, and ada gak yang mula meminati membaca blog sebab baca blog aku, bangga aku korang wat aku macam ne, hehe,,, walaupun aku nye follow xseramai blogger laen, tapi aku bersyukur sebab ada, bak kata pepatah.
 "Baek ada dari xde"

Maaf la ya, aku agak busy sekarang ne, biasa la dah mula berkerjaya ne kan,, kerja bertimun. hihi,,, bagai Gunung Kinabalu tinggi ne,, aku terpaksa settle semua tu, huhu,, tambah-tambah ag bila akhir bulan,, biasa la setiap hujung bulan nak wat closing akaun semua tu, huhu,, tapi tu bukan keja aku, haha,,, yang aku td adalah auta semua nye, hihi,,, aku nye keja xde la penat ngat macam orang dah keja, biasa la orang ngah intern je, gaji pun xdapat, xpe la, ak ready dengan semua ne, mane tau aku nye rezeki bermula dengan ini, tol x???? 

Aku rasa distribution dengan aku xdapat dipisahkan la,, hihi,,, normally ape yang kita belaja xkan sama dengan keja yang kita wat,, aku pun berpendapat macam tu gak, sebab aku penah jumpa orang yang ada DR. depan nama nye tapi mengajar, hihi,, mungkin minat dy kot, tapi xpe, tu adalah satu contoh, korang kena terima contoh tu,, paksa rela,, haha.. 


Masa aku belaja lu banyak giler kot distribution yang nak kena ingat and nak kena tau, huhu,, biasa la dak statistik kan,, semua berkaitan dengan distribution, dah la setiap distribution tu berbeza formula, macam mane korang nak hafal semua tu, siap dengan rule and regulation nye ag.. ingat senang ke nak hafal semua tu, susah bai, memerlukan daya ingtan yang tinggi,, aku xpun, antara distribution yang aku belaja adalah normal distribution, poisson distribution, binomial distribution, t, z and so on la,, banyak kot.. 


Tapi bila aku dah keja (intern) ne, hanya satu distribution je yang aku guna, dah la distribution ne xbelaja masa aku study lu, terpaksa belaja balik, sib la aku ne cepat serap ape yang di ajor, cepat je cikgu tu ajo.. hihi,, perasan jap. yang aku belaja adalah VF distribution,, walaupun distribution ne agak leceh, tapi agak senang la berbanding distribution yang laen, haha,,, aku nak yang senang je kan, tok wat distribution ne xperlukan calculator, ia hanya perlukan computer, internet connection, mesin scan dan bende yang paling penting adalah invoice,, hihi,, korang xpayah ngada cakap xtau invoice  tu pe,, ko nak kena siku dengan aku ke, invoice tu adalah resit la, cuma dalam bahasa dunia professional ne, kitorang panggil invoice, tu je, benda yang sama KOT.. kalau nak tau dengan lebih lanjut tanye la MR. GOOLE. jangan tanye macam mane nak open FB je,

Meh aku aja bagaimana korang nak wat VF distribution ne,, 
  1. Ambik kan invoice and scan kan nye.
  2. Generate VF dari IFCA.
  3. Masukkan VF yang telah digenerate dan invoice yang telah discan mengikut folder department.
  4. Pastu email kan VF dan IN kepada EA setiap department untuk signatories.
  5. Update dalam excel.
Senangkan VF distribution, haha.. tu la keja ari setakat ini, xde yang adventure ngat.. selaen dari keja-keja admins, biasala dak-dak intern, yang penting tetap babyface, haha... mane la dorang nak bagi keja yang berat-berat kan, xpe-xpe kami paham, hihi..

NOTE : 
VF tu adalah Verification form,

2 comments:

  1. pehh..dh ramai peminat dier...hihi..tahniah..ko dh lupe aku yer?..kwn ko??

    ReplyDelete
  2. pergh,, ramai giler kan, hihi,,,
    mane ad aku lupa, pe da ko ne...
    wat tacing lak dngan aku.. hihi

    ReplyDelete