Tuesday, February 7, 2012

Felda

Setiap kali tiba hujung minggu aku dah mula berpikir,, macam mane xberfikir, aku sekarang ne bukan berada ne negara AUTA ag, aku dah merantau ke negara orang, aku di sini keseorangan tanpa dayang dan pengawal keselamatan. yang aku pikir kan adalah ape yang aku nak wat bila tiba weekend, mungkin kah aku akan menjadi giler bersama dengan roomate aku, haha,, roomate aku bila hujung minggu je mesti mula wat perangai. risau gak aku duk dengan dy, nanti xpasal aku masuk dalam hospital tampoi sama,,, susah la aku nak update t, kalau masuk sana, yang best nye korang datang bawak buah anggur,, best giler.. boleh buka kedai anggur dalam tu, haha... 

Tapi aku rasa la, cuti 4 ari ne aku terisi dengan elok kot, haha,, balik je keja ari jumaat tu aku terus bergegas pulang ke istana baru aku untuk packing barang-barang, al maklum la, aku nye kawan datang untuk menjemput tuan putera ke rumah nye, haha,,, 1st time kot ak datang felda, baru aku tau suasana nye macam mane,,, best siot. aku sampai je kta FELDA INAS yang terletak di kulai tu. aku di saji kan dengan ayam panggang, tiba-tiba terasa macam orang penting lak, masa tu mak ajak makan, walaupun perot aku lapo, tapi bila aku tengok lauk yang disediakan, terus tertutup selera aku nak makan, mesti korang tertanya-tanya ape lauk yang mak sediakan, mak masak simple je, goreng ikan keli... haha,, aku xmakan ikan sungai, so aku tengok je la,, 


Next day lak. aku dengan member aku p air terjun kota tinggi,, biasa la teringin nak mandi air terjunkan, so ajak la dy, hihi,, dah lama xmandi air terjun, dalam 2 or 3 tahun xmandi,, p sana ingat ok la, rupa-rupa nye boleh la tahan tempatnye, kat bawah tu tok budak-budak la,,, yang kat atas tu lawa ag, sebab dy punya pemandangan terbaek la,, korang patut p. walaupun kena bayar tok masuk, aku rasa berbaloi la... lepas aku bermandi manda dengan kawan aku tu, aku p teman dy beli barang hantaran tok adik dy... kawan aku ne kreatif cikit,, barjiwa seni kata kan,,, aku ne arap je muka macam babyface and cute miut ne,, tapi xde nye nak berjiwa seni.. haha.. jiwa aku mengarut la,, sebab tu entry yang aku karang ne mengarut je,, haha,, 

Sempat gak la aku tolong member aku wat hantaran tu, so hantaran yang bakal di gunakan oleh adek ada gak la cikit hasil tangan aku dan hasil buah pikiran aku yang bergeliga ne,, ibarat batu permata. boleh wat permata cincin ne, haha,, tapi korang tak payah nak ngada nak ambik la sebab tu adalah hak aku, t kalau korang ambik aku dah xde buah pikiran ag,, haha.. di felda tu gak la aku panjat pokok rambutan dengan pakai seluar jeans yang ketat tu, pergh,,, korang bayangkan je la... hahaa... dah-dah jangan bayangkan lebih-lebih, bahaya,, xekut etika berpakaian tol aku ne kan,,, nak wat macam mane kan aku xtau dorang nak p ambik rambutan, aku follow je, sampai sana dorang lak gayat nak panjat pokok, nak tak nak xpaksa la aku yang panjat, dapat la satu kereta tolak rambutan..


NOTE :
Mak tu adalah mak kepada kawan aku, adek tu adik kawan aku, mak suruh panggil mak, so aku macam anak angkat dy la,,

No comments:

Post a Comment