Friday, February 10, 2012

Roomate

Ari ne aku nak cite sal roomate aku,, seperti yang anda sedia maklum yang aku telah di hantar ke Johor untuk merantau, aku mengambil keputusan untuk menyewa bilik je, aku sewa bilik bersama dengan roomate aku la, xkan dengan roomate korang. tol x, haha... walaupun aku PRINCE AUTA. aku mane la mampu nak sewa or beli umah yang mahal giler kat JOHOR ne,,, so sewa bilik la,, dapat pun yang murah-murah je,, bilik yang aku dapat tu sewa nye hanya la RM 200 je,, so seorang RM100 la,, biasa la, orang yang xde keja kan, macam ne la, hidup kena baget-baget je,,, 

Roomate aku ne xperlu nak perkenalkan nama la, aku guna nak samaran je la,, nama samaran dy ASMARA, pergh,, jiwang kan nama dak ne,, sebenar nye kan dak ne memang jiwang, tapi control je. hanya orang yang terdekat je tau,, kalau aku cakap nama betol mesti korang tau, haha.. biar aku cite cikit dy punya perwatakan and muka, muka dy babyface macam aku, tapi still xleh lawan aku, haha, pastu dy punya rambut orang cakap macam ala-ala korea gitu,, pe da, aku tengok macam x je, tapi xpe, aku sokong je la cakap orang tu,, ambik hati kan "tangan tas dada, mata ke atas" aku kan roomate yang baek, 


Dy punya perangai tu agak pelik cikit,, haha,, walaupun dy punya size tu kecik je kalau korang tengok mesti korang xcaya tu umur dy, haha,, dy sama umur dengan aku,, dy nye perwatakan agak matang la,, kalau nak di bandingkan dengan aku, dy lebih matang r dari aku, kalu nak di bandingkan dengan kawan aku yang berumur 26 dan anak sulung,, roomate aku jauh ag matang dari dorang... ibarat langit dan bumi,, 

Yang paling giler,, bila aku nak rest or sedang layan perasaan sorang-sorang, roomate aku ne saje je wat ngada mengacau aku,, dy kacau senang je,, "aip, aip, aip" tu je ayat yang dy guna,, bunyi simple je kan, tapi nada yang dy guna tu memang menyakit kan ati,, tambah ag bila tiba hujung minggu, lagi la kuat dy punya kegileran tu,,, nak aje aku call hospital tampoi, tapi aku pk nanti xpasal aku kena bayar sewa RM200.. mahal-mahal.baek aku bertahan dengan kerenah dy, at least bolah wat aku ilang tension.,, satu ag, masuk je bilik perangai terus berubah, dari matang ke budak-budak... so bila dalam bilik aku layan dy macam adik aku la,, haha,, tp ASMARA ne perasan dy tua, sedangkan dy yang paling muda antara kami,, susah kan layan orang yang perasan tua ne,, haha,,,


Tiap-tiap malam mesti je ada cita yang nak di bual kan sebelum tido, haha,,tu di namakan bedtime story, haha,, pelik kan,, sory la ya,, kami xmengumpat, kami bercerita, berplan,, kami plan ape nak wat masa cuti, biasa la semua keluarga jauh-jauh kan, so kami nak balik pun macam pk banyak kali kalau just cuti sabtu ahad je, balik umah je dah 12 jam, pergh, wat penat badan je kan,, ape yang kami cite just untuk mengisi masa lapang je, tunggu masa nak tido,, tol kan wahai ASMARA?? hahaha

NOTE :
Walaupun ASMARA paling muda, tapi aku yang paling ber"babyface" haha..

No comments:

Post a Comment