Monday, February 13, 2012

Anak...

Aku saje je pilih tajuk ne untuk di buat sebagai benda untuk aku update and untuk aku mencarut mengarut,, mengarut k bukan mencarut,, haha,, korang jangan ngade-ngade nak merosakkan aku yang masih suci bersih, and yang paling penting, aku masih teruna,,,, aku ne ibarat bayi yang baru lahir, penuh suci, sebab tu muka ak still ag babyface dari dulu, sekarang dan selama nye,, haha....

Beberapa hari yang lepas aku ad terbaca sebuah blog. aku xpenah kot melawat blog dy, tapi ntah bagaimana jari jemari ku tiba-tiba gatal nak menekan and terbaca lak sal ciri-ciri anak sulung, tengah dan bongsu..bila aku baca entry dy, aku boleh gelak sorang-sorang tau, gaya penulisan dy xde yang lawak, tapi aku gelak sebab aku teringat kan post aku sal roomate,, dalam entry tu aku ada cakap sal matang kan, nak tau lebih lanjut korang baca la Romate ya,,,, keterangan yang aku tulis kat bawah ne bukan aku mengauta k, semua ne aku dapat dari blog tersebut,, dan yang paling penting semua ne adalah FAKTA. walaupun berada dalam blog AUTA. kalau nak tulis keterangan nye panjang, aku ambik ciri-ciri nye sahaja,,
Anak sulung
  • Bersikap pelindung, suka bertolak ansur,ego
  • Sering berjaya dalam hidup
  • Pandai mengambil hati orang tua
  • Bertanggungjawab dan sanggup berkorban demi adik-adik
Anak Tengah
  • Lebih berdikari dan suka wat hal sendiri
  • Percaya dengan kebolehan sendiri
  •  Suka mencuri perhatian dengan cara tersendiri
  • Terlalu mengalah
  • Sering merasakan diri terpinggir
Anak Bongsu
  •  Happy-go-lucky dan yakin pada diri
  • Manja
  • Bercita-cita tinggi
  • Suka membuat keputusan sendiri.
 Yang wat aku tergelak iyalah sal anak sulung tu, aku ada kawan yang anak sulung, tapi perangai xmacam anak sulung,, itu berdasarkan pemerhatian aku la, aku ne memamg suka membuat pemerhatian, biasa la, dak stat kan, haha,,, xde kaitan kot stat dengan pemerhatian, dy ne macam anak bongsu tau. suka merajok, cakap sikit terus sentap, perangai dah la suka mengarah, macam BOS gitu, aku layan selagi dapat layan, nak jaga hati kan, kalau aku cite lebih-lebih t xpasal aku umah aku sampai surat saman lak, bahaya-bahaya.. xde duit doe nak bayar, zaman sekarang ne saman bukan ratus-ratus, dorang maen juta-juta...

NOTE :
Orang selalu cakap aku ne anak bongsu, sedang kan aku ne anak tengah, so maksudnye aku ne jenis yang happy-go-lucky, haha. sebab tu babyface
  

No comments:

Post a Comment