Monday, May 23, 2011

Petani Berjaya

Petani merupakan satu kerja yang menguji kesabaran. mane tak nye, pagi petang perlu ke ladang or kebun untuk memandi kan tanaman, menyuap kan baja tok mereka, mereka perlu di jaga ibarat menatang minyak yang penuh, baru menghasilkan habuan yang lumayan. Sekarang ne aku rasa aku dah tergolong dalam golongan petani la, haha.. Kehidupan sekarang ne hanya la makan, tido, p melawat ladang-ladang yang berhekta-hekta luas nye, selaen menjalan kan kerja rutin, korang xpayah nak tanya ape tu kerja rutin, sebab kerja rutin tu adalah kerja yang selalu korang lakukan.. Aku baru je dalam golongan ne, al-maklum la, aku baru 2 minggu berkecimpun dalam kerja macam ne, buat masa sekarang ne, aku bangga dengan keja aku sekarang ne.. aku rasa korang mesti dapat agak kerja ape yang aku maksud kan,, iya,,, aku jadi penaman anggur..
nak cakap bosan, ak xbosan kot jadi petani, baru 2 week, haha,, tunggu la beberapa hari lagi, mane takut-takut dalam dua, tiga hari lagi perasaan bosan tu datang kembali kepada diri ku, haha,,, aku pun malas nak membebel panjang-panjang,, cukup la setakat ini je,,

No comments:

Post a Comment