Tuesday, May 17, 2011

Bakit Asal

Jeng jeng jeng.... haha... saje je nak bikin hot hot panas gitu,, Tajuk pun dah bakit asal. klu korang tak tau apa itu bakit asal, meh ceq kabo mai,,, bakit asal tu boleh di sama erti kan dengan cerita tentang diri sendiri,, sebenar nye aku pun tak tau macam mane nak terang kan maksud sebenar bakit asal ne,, haha,, sory na,

Pada tahun ular, bertarikh 18 mei. di waktu subuh yang hening, di waktu semua orang sedang enak diulit mimpi yang indah, cik na telah melahir kan seorang anak yang amat cute, comel, sihat dan gebu.. cik na melahir kan dak itu di sebuah rumah yang terletak di Pengkalan Chepa, bayi yang comel itu adalah Prince Auta atau aku, haha.. Aku melihat cik wan begitu gembira kerana menyabut kehadiran orang baru.


Lepas tujuh tahun berlalu dari tarikh kelahiran, aku di sekolah kan di Sekolah Rendah Dato' Hashim 1, masuk je darjah 6, aku di pindah kan di Sekolah Rendah Tapang, bukan kerana masalah displin.. Aku budak baik la, baek punya, hehe,, aku berpindah kerana mengikut keluarga yang telah berpindah rumah, haha... Ne gambar aku darjah 6.
Dengan result yang cukup makan. aku memilih untuk sambung belaja di sekolah biasa-biasa je, sekolah yang menjadi pilihan aku adalah Sekolah Menengah Kebangsaan Panji. Pada aku, walaupun sekolah itu nampak biasa, tapi di sekolah itu jugak telah mendidik aku dengan jaya nye sehingga berjaya dalam PMR. After PMR, aku mendapat tawaran untuk menyambung pengajian aku di MRSM Kuala Terengganu, 1st time berada di asrama, korang bayang kan perasaan tu macam mane,, hahaa.....
Sekali lagi, result aku yang hanya cukup-cukup makan, membuat kan aku membatal kan niat dan cita-cita ku untuk menjadi seorang doktor yang berjaya, (hanya la anggan-anggan).. Aku mendapat tawaran dari Matrik dan UiTM. Setelah pk sedalam-dalam nye, aku mengambil keputusan yang amat drastik untuk ke matrik. PAHANG here i go.. haha.... Setelah setahun berada di PAHANG, UiTM kembali menjemput aku,, kali ini aku tidak menghampa kan warga UiTM, yang telah memilih aku, walaupun masih ada yang lebih layak dari aku, 

3 tahun berada di UiTM, banyak pengalaman pahit manis telah di lalui oleh aku, best giler,, sekarang ne. aku berjaya menamatkan pengajian aku, walaupun bukan dengan 1st class degree, tapi aku bangga dengan hasil usaha aku sendiri.. aku tunggu masa untuk grad je la.. hahaha...
Tahun ne genap la umur aku 22 tahun, yang membuatkan aku jeles adalah, aku tidak dapat grad pada tarikh yang sama dengan tarikh hari jadi ku. tahniah kepada senior-senior aku yang akan grad pada 18 MEI 2011. jangan lupa wish besday ya,,, hadiah juga jangan lupa ya,,,

NOTE :
gambar yang aku dari berumur beberapa bulan hingga ke 22 tahun, xbanyak ngat beza nye..selamat hari jadi PRINCE AUTA.. haha

2 comments:

  1. miahaahahaa............selamat hari lahir wey..hahaha..moga dapat ape yg ko hajati..=)

    ReplyDelete
  2. thanks ya,,,, adiah nye jagn lupa.. hahaha

    ReplyDelete