Sunday, May 15, 2011

Hari Cikgu

15 mei, adalah hari ahad. tinggal beberapa hari ag nak hantar report, tp p interview job... bosan la, xtau nak wat pe,, hahaha,, walaupun tajuk 15 mei, tapi ak nak post sal hari guru. haha. walaupun hari guru esok, aku nak post gak, biar r org nak cakap excited.. memang tengah excited pun. keraja cikgu or guru or teacher or sir yang membuatkan aku jadi aku sekarang, touching doe, jom kita dengar lagu yang selalu di nyanyi kan oleh cikgu di seluruh MALAYSIA


Tanpa guru, mungkin aku xkan aku berjaya, ( berjaya ke, agak r ) "tangan di atas dada" hehe,, Nak kata berjaya, belum berjaya sepenuh nye, tapi kerana jasa cikgu yang memdidik aku, dapat la abes kan aku punya degree dengan bangga nye, ok3,, poyo suda, haha,, 

Cikgu yang paling aku suka cikgu math, ak xtau la kena ape aku suka ngat cikgu math ne, nak kata baek, agak baek tapi yang pasti cikgu math ne garang, penah masa darjah 6, kami budak-budak darjah 6 cemerlang disuruh dan di arah kan membuat soklan 100++ sehari. banyak kan, kalau x wat, mesti dapat hadiah, samada kita terima hadiah tu di perut atau pun di muka, korang pilih la sendiri, hehe,, dulu aku budak baek tau, xde la nak auta macam ne, nakal dan noty macam ne,, dulu pijak semut pun xmati, hehe

zaman mula berlalu dengan pantas,, dari berjumpa cikgu yang bertauliah, aku jumpa lak cikgu yang kurang tauliah dan xde tauliah nye,, itu la lumrah kehidupan, hehe. Pepatah ada mengatakan bahawa sebaek-baek cikgu adalah pengalaman, makin lama kita hidup, makin banyak pengalaman kita bila makin banyak pengalaman makin banyak la cikgu yang mengajar kita..

last, aku nak ucapkan selamat hari guru kepada cikgu yang telah mengajar aku secara langsung atau tidak lansung tentang kehidupan dan dalam mana-mana subjek tak kira di Sek Ren Daro' Hashim 1, Sek Ren Tapang, Sek Men Keb Panji, MRSM Kuala Terengganu, KMPh, UiTM, terima kasih banyak-banyak,,

NOTE :
16 mei hari guru, 17 mei hari wesak, 18 mei besday aku, hahaha berjerujuk tu,,

No comments:

Post a Comment