Monday, April 16, 2012

PTPTN....

Sejak akhir-akhir nye, isu yang paling hot di perkatakan adalah PTPTN, aku pun xpaham nape benda macam ne nak di besar kan, maybe sebab dah nak masuk new era kan,, almaklum la, pilihan raya makin hari makin dekat, pelbagai la isu yang dikeluarkan oleh pihak yang ingin menawan putrajaya, cewah ayat,, entry aku kali ne bukan berbau politik, aku just nak bagi pandangan aku sebagai PEMINJAM PTPTN.

Kalau betol bayaran tok PTPTN dimansuhkan, aku la orang pertama bersorak gembira sebab xperlu bayar hutang yang bertimbun bak bukit, haha,, tapi bila aku pk balik la, hutang perlu dibayar walaupun tak di tuntut, yang tu WAJIB,, walaupun dah mansuh tp still ag kena bayar, sebab korang dah guna duit tu untuk belaja, beli HANDPHONE, belanje AWEKS, dan selaen nye, berapa sangat la yang korang guna untuk tujuan pembelajaran, aku rasa xsampai 20% pun, yang 80% tu korang guna untuk kepenting diri sendiri, so still xnak bayar ag ke, jangan jadi seperti kacang lupa kan kulit suda..

Kita bayang kan kalau betol ia dimansuhkan, macam mane orang yang tak berkemampuan untuk membayar yuran pengajian yang berharga beribu-ribu tu, bukan semua orang mampu bayar, so sila pk kesan nye pada orang laen, korang ingat kerajaan mampu ke nak membayar semua yuran korang, kalau kerajaan naek kan cukai korang bising, pe da, tolong pk secaro orang normal k, jangan ikut nafsu, hahaha,,, sedangkan harga minyak naek pun dah bising, harga minyak naek sebab harga minyak antrabangsa naek,, huhuhu

Kalau korang xnak bayar, ape kata korang belaja betol-betol biar dapat 1st class degree, xpayah bayar, kan senang, mesti korang pk kan, susah nak dapat, bagi aku, nak dapat 1st class tu senang je, sama ada kita nak ke x nak, sebab orang laen boleh wat, nape kita xleh kan, sedangkan otak kita sama je dengan dorang, masing-masing ada satu je, laen la kalau ad dua otak... yang membeza kan adalah usaha kita je, kalau kita rajin, banyak la yang kita akan dapat, kalau usaha pun cukup-cukup makan, jawap nye, jangan berangan la nak dapat PTPTN tu free,,, in our dream je la,,, tu ntah-ntah kena bayar gak,, hahaha


Aku pun xnak tulis panjang-panjang,, malas nak menaip, haha,, 

NOTE:
hutang WAJIB dibayar,,,,,

No comments:

Post a Comment