Monday, April 9, 2012

English Education

Tajuk nak gempak je kan,, biasa la, kalau xgempak bukan aku la,, haha,, bajet semua tajuk entry gempak kan, xleh bla langsung mamat ne, tapi yang penting tetap babyface, saje je nak mention takut ada yang lupa,, haha,, sebenar nye aku bukan nak tulis dalam English,, setelah aku melalui nye, baru aku paham kenapa HOT FM selalu setiap pagi mengadakan kelas english education sebagai salah satu segmen kat "HOT AM KREW". 


Ramai yang cakap kita orang melayu, xperlu belaja bahasa mat saleh ne, xpenting pun, semua tu salah doe, kalau korang nye BI power, korang nye peluang untuk mendapat kerja ag tinggi, berbanding orang yang nye BI ne biasa-biasa je.. aku bukan AUTA k, walaupun aku PRINCE AUTA, bukan semua yang aku tulis ne auta k, aku penah alami semua ne, t ceq story k, sabaq, t ceq kataq baru hang tau,, haha

Meh aku cite, baru-baru ne aku dapat panggilan to attend interview at Bukit Jalil, aku dengan semangat pun p la, biasa la 1st time dapat job interview kan, mesti la excited giler, aku penuh kan dada ku penuh dengan ilmu yang aku pelajari dulu, aku recall balik,, akhir nye aku dapat penuh kan nye dalam masa yang singkat, hebat giler kan, itu la kuasa excited,, tapi korang jangan terlampau giler kuasa ne, sebab ia boleh memusnahkan diri anda. sebab ia boleh membuat anda lupa diri, haha..

Bila aku sampai di sana, aku pun di panggil tok di interview, aku orang ke-3 so aku xde r nebes ngat, ok-ok je la,, bila start je aku di interview,, soklan yang pertama di tanya adalah perkenalkan diri anda, aku pun dengan confident pun cite r, cite pun berasas k, bukan maen cite je, tiba-tiba percakapan aku di potong, aku terima yang tu biasala nak mecelah, dy tanya ape yang aku nak improve, aku dengan selamat nye memberitau yang kau nak improve aku nye communication, sebab aku tau aku hye skill xgood enough. xmacam orang laen la kalau senang cite, 

Setelah di interview selama 15 minit aku rasa, dy bagi result yang aku punya application kena reject alasan nye senang je sebab aku nye BI xpower, aku terima la kenyataan tu dengan hati terbuka, and dorang sempat ag offer satu ag jawatan untuk aku, aku pun ready tok seat another interview, tunggu punya tunggu, dorang panggil aku and once again my application rejected tanpa aku di interview,, so korang tau la macam mane yang aku nye BI xsampai standard yang dorang inginkan,, sabar je la kan,,

Nasihat aku kepada para pecari kerja, make sure korang nye BI sampai standard yang di kehendaki oleh pihak company, pastu jangan terlampau nebes or excited, relex-relex je. haha...masa interview tu wat yang terbaek. jangan mudah mengalah, setelah berusaha berdoa la,, hihi


No comments:

Post a Comment