Saturday, January 14, 2012

Sekolah....

Tiba-tiba je aku rasa nak menulis sal sekolah aku,, haha,,, biasa la,, masuk je tahun baru, sekolah pun buka la. walaupun sekolah dah lama buka, dah nak dekat 1 bulan, tapi ape kan daya, aku xde kelapangan untuk mengupdate aku nye blog,, bukan xnak, aku nak cuma start dari awal tahun hingga sekarang aku di tugas kan untuk menjada orang sakit, jadi nurse masa tu,, nurse x bergaji la,, mane korang nak cari prince yang sanggup nak jadi nurse, free lak tu,, mesti ada kan,, and aku la salah sorang dari prince itu,,, biasa la, aku kan prince yang berjiwa rakyat, haha,,, ok cukup la aku nye muqadimmah nye,,,

Aku start sekolah di Sekolah Rendah Dato Hashim 1. sekolah ne dekat dengan balai polis and pusat serenti, ia berdekatan dengan sekolah teknik, MRSM, dan sekolah sains, sekolah ne terletak di Pengkalan Chepa, aku p ke sekolah dengan bas sekolah, masa ne belum ad ag GENG BAS SEKOLAH, so aku la diantara pecetus GBS.. haha... aku sekolah kat sini dari darjah 1 hingga la darjah 5 je, sebab darjah 6 aku di pindah kan ke sekolah laen, aku tukar bukan sebab masalah disiplin k, aku ne baek doe, antara pelaja paling baek di sekolah,, aku di pindahkan sebab cik na dan cik wan pinah umah,, so aku pun kena la pindah sama, anak yang baek kan, kena dengar cakap orang tua,, tettt,,, hahaa

Darjah 6 aku ke Sekolah Rendah Tapang, iya TAPANG,,, korang xkenal ke sekolah ne, xpe la,,, myb sekolah ne xfemes, yang femes student dy,, haha,,, kalau aku sebut je nama student ne, mesti korang kenal nye,, tapi biar je la,, haha,, dy satu sekolah dengan aku, nasib dy lebih baek dari aku, dy dapat melanjutkan pelajaran di sekolah sukan, aku pula sambung belaja di Sekolah Menengah Kebangsaan Panji, yang best nye kat sekolah ne, aku nye dak kelas xramai, biasa nye laki,, haha,, aku berada di sekolah ne pun xabes,, haha,, memang suka tukar-tukar sekolah rupa nye dak ne, haha,, aku berada di sana dari F1 till F3 je,, tu tahun yang sempat aku abes kan la,, masa F4, aku berada sampai bulan 5 je, huhu,, pastu aku mengambil keputusan untuk menyambung pelajaran di sekolah laen, atas permintaan cik na dan cik wan gak, so xpe la,, dapat kawan baru,, tol kan,, haha

Masa F4 dan F5, aku abes kan masa ak di MRSM Kuala Terengganu,, bila aku masuk sini baru aku tau yang bertapa kurang pandai nye aku,, haha,,, dak-dak sekolah ne xsama dengan sekolah harian tau,, walaupun dorang nakal tapi dorang nye result power doe,, kalah pelajar nerd,, jap-jap... yang nerd tu bukan aku k, haha, aku hanya la pelajar sopan dan baek, ia berbeza dengan nerd,

After SPM, aku pilih untuk p matrix sebab aku xnak ambik UiTM sebab masa tu UiTM bagi tawaran sains kuantitatif, dalam bahasa senang nye math la,, aku xnak ambik, huhu,, duk la kat matrix pahang selama 1 tahun, pastu p gak kat UiTM,, haha,,, ape yang aku tolak dulu, datang balik kat aku, dulu aku tolak sebab aku xnak ambik math, sekarang aku dapat statistik,, susah doe,, haha,,, math je aku belaja,,, dari orang yang xpandai math sampai aku boleh la cikit-cikit.. so aku sekarang ne penganggur terhormat dalam bidang statistik, haha,, hebat kan,,, arap-arap dapat la keja t, amin,, sama-sama doa la ya,,,

2 comments:

  1. ehem3...xsuke math!!....arghh..terus pening nih!..ahahahahaa

    ReplyDelete
  2. ye ke xsuka,,, math xde la susah ngat,,, not bad la,,,
    hahaha

    ReplyDelete