Thursday, January 26, 2012

Maaf


Maaf ya,,, begitu mudah untuk di lafaz kan, betol kan, sama ada ikhlas or not, tu adalah semua atas tuan punya badan.. korang jangan ingat senang nak maaf kan seseorang,, ada pepatah mengatakan 

"luka di tangan napak, luka di hati siapa yang tau". 

maksud peribahasa ne adalah kita xtau perbuatan kita ne memberi kesan or not kepada orang laen, cewah, aku jadi cikgu bahasa melayu lak,, aku pun xtau ape yang aku explain tu betol ke x. aku xpandai ngat dalam bahasa ne,, cukup-cukup makan je masa SPM lu,, sib lulus, haha,, so bila dah jadi macam ne, korang ingat orang yang ko sakiti tu nak maaf kan ko, ko wat hal banyak baek punya, pastu senang-senang je ko nak orang maaf kan ko,, aku menulis ne macam aku yang rasa kan,,, haha,, xde la. ne ape yang kawan aku cakap kat aku, ko aku terjemah kan dalam perkataan di entry terbaru aku, napak la gak aku update aku nye blog. sempat la kemas cikit-cikit,, xde nye nak bersawang je blog ne,, haha

Ada orang lak cakap nabi pun ampun kan umat.. yang ne aku nak komen pun xtau, aku takut aku cakap salah, t xpasal aku dapat surat lawyer and report polis,, so biar kan la aje yang ne,, hihi... tapi pada aku la, mengucap kan maaf tu memang senang, bak org putih ckp "EASY like A,B,C" .... ak xtau ape yang senang sal A,B,C tu, haha.. biar la,, tu kan dorang nye peribahasa,,, so xkan kita yang kurang arif tentang bahasa nak komen bahasa lak,, aku xnak memperbodohkan diri,, haha

Kembali kepada maaf td,, aku dah lupa nak tulis pe, haha.. banyak keja yang kena wat sebelum sempat aku abes kan aku nye entry, so banyak lost k, haha nak pendek kan cite,, sebelum mintak maaf tu pk lu,, besar mane salah korang tu kat dorang,, kalau besar jangan terburu-buru mintak maaf, nanti xpasal korang makan guna tiub, kalau korang dah puas makan guna mulut, sila kan la,, haha,,, ganas je kan bunyi,, orang tengah panas, korang ngade nak mintak maaf,,, haha,, tok sal ne, korang biarkan masa yang tentu kan segala nye,, pastu banyak kan berdoa, insyaALLAH semua nye kan baek nanti,, 

 

2 comments: