Thursday, January 19, 2012

Journey to the south...

Sorry la ya wahai geng skodeng,, bukan niat aku nak lama menyepi,, cewah ayat xleh bla,, ingat ada orang nak baca la blog dy tu,, poyo ngat mamat ne kan,, tapi di sebab kan tempat aku menyewa sekarang ne bukan ada internet connetion, nak online kat ofis susah cikt,,, haha,,, biasa la, aku ne kan orang yang baek ngat... mengalah kan korang kan,, haha,,, dah la baek, babyface lak tu,, mesti korang jeles kan,,, haha.

Pegghhh.. tajuk macam cite cina yang ngah di tayangkan kat 8TV kul 8.30 till 9.30 setiap ari isnin hingga jumaat. aku selalu tengok cite tu masa duk umah lu, sekarang ne dah xdapat nak tengok la,, huhu,, sodeh ngat ne,, cite aku lebih kurang sama je dengan cite cina tu,,, cuma yang membeza kan aku dengan dy ialah aku prince auta,, dy prince kera,, haha pastu dorang p west tok ambik kitab, aku ke south tok mencari rezeki,, tu perbezaan yang paling besar la,,


Cite nye bermula bila aku dapat Offer Letter (OL) dari GEMS yang memempatkan aku di IIB,,,,, IIB pula berada di Johor,, nak x nak aku terpaksa p ke johor untuk mencari pengalaman kerja, sekarang ne kerja susah nak dapat, haha...ne la padah nye memilih kerja,,, dah banyak aku dapat offer tapi aku tolak,, huhu,, memilih gak aku ne,, last-last menyesal,, padan muka kan,,, before aku tamat belaja ag aku dapat offer keja kat company kewangan,,, aku tolak,,, pastu aku dapat offer jadi lecture.. tolak gak,, haha,,,aku rasa aku la manusia yang paling bodo kot,, lecture tu bai,, rugi tolak kan,, nak wat macam mane,,, haha.. taku cerita lebih lanjunt tentang offer aku dapat ne dalam next entry k,,

Back to story.... haha... lepas dapat je OL, aku terus contact member yang dapat kat tempat sana,,, tujuan utama hanya la untuk mendapat kan umah sewa,,, masa yang biberi hanya la 6 hari before aku melaporkan diri,, kredit aku jalan macam coklat yang mencurah-curah ke ladang gandum, hihi.i... iya la,, nak cari umah sewa ag,, korang ingat senang ke nak cari umah sewa kat Johor ne,, dah la mahal,, kalu ad pun mesti jauh dengan ofis, kalau cari bilik sewa sama gak,, yang dekat dengan Ofis tu semua nye nak dak puan. aku rasa macam disisihkan je,,  1 day before aku daftar, member aku bagitau yang dah jumpa bilik sewa... aku terus terima, t aku sampai sana xkan nak tdo kat masjid lak kan,, segan la aku,, haha,, aku ne kan penyegan yang amat,,

Dapat bilik pun ok la,, cuma yang xok nye duk bersama dengan tuan rumah,, tuan rumah lak dah berkeluarga. huhu.. korang pk la sendiri ya,, makanan lak mahal and kurang menepati selera aku, so aku kurang makan cikit,, haha,, tapi bila jumpa KFC mkn banyak lak kan,, haha,,, untuk ke ofis aku perlu jalan kaki dalam 15 minit dari umah sewa untuk tunggu bas, bila turun dari bas, aku kena lintas jalan doe,, bukan takut tapi jalan kat sini bukan jalan macam kat umah aku,, ni highway bai... keta semua laju-laju,,, bersabung nyawa aku tok ke Ofis,, haha,,, balik macam biasa la,, sama gak dugaan nye... cuma tambah perlu berdiri je tas bas,,,

aku xleh nak tulis panjang-panjang,, haha,,, bukan malas k,, yang ne aku rajin cuma aku ada kat Ofis, so selalu diperhatikan, bahaya cikit la,,, t ada masa aku story mory ag ya,, haha...


NOTE:
masa kerja wat keja,, jangan duk wat benda laen ya,, haha... (*_*)"

No comments:

Post a Comment