Monday, January 30, 2012

Orang tengah..

Perghh,, tajuk entry terbaru aku xleh bla lansung kan,,,, haha,, orang tengat tu, ari ne aku nak story cite sal orang tengah, mesti korang dah tau kan ape itu orang tengah, xpe-xpe, aku nak cite gak, xnak baca xpe, haha,, aku xkisah pun, huhuhu,,, orang tengah ne boleh gak di kata kan pihak ketiga, pihak ketiga xtau ke, pe da,,, meh ce habaq mai, pihak ketiga tu ada orang tengah la, haha,,, xkan tu pun xtau,, haha.... meh aku bagi contoh, petani menjual hasil pertanian mereka kepada pemborong, pemborong lak menjual nye kepada pekedai, pekedai menjual kepada pelanggang,, so sape yang jadi orang tengah di sini,, sila jawap,, haha,,, tetttt... masa telah tamat, jawapan nye ialah pemborong dan pekedai la,, dah paham ke masuk orang tengah,, haha. kan senang bagi explaination guna contoh, lagi senang nak paham..

Mesti korang bersyukur dapat aku sebagai cikgu kan, paham je pe yang aku ajar, haha,,, dah-dah,,, merepek je keja ak,,, yang aku nak cite ne, bila si A gado and wat muka dengan si B, A and B kawan ko, ape yang ko nak wat. kalau ko bela A, B terasa, bela B, A terasa,, ne yang susah nye bila jadi badan berkecuali, haha,, tok yang ne, aku biarkan korang pk ape yang korang akan wat, haha,, itu la yang berlaku pada aku baru-baru ne, aku macam tersempit di antara dua, haha,, tapi biasala kan, kita ne hanya la manusai biasa je, bukan boleh puaskan hati semua pihak, yang mane larat kita jaga, kita jaga, 


Sampai bila kita nak jaga hati dorang, sedang kan kita punya hati sape mau jaga, ce habaq mai, haha,, kalau aku la, aku pk mane ag mudah terasa, yang tu aku bagi keutamaan, sebab aku pk yang susah terasa ne myb dy akan paham kot ape yang aku wat, sebab dy bukan bertindak mengikut emosi, dy bertindak mengikut akal fikiran, haha, yang mudah terasa ne, memang bertindak ikut emosi, orang yang bertindak ikut emosi ne orang yang xdapat berpk, dy hanya tau pk sal diri dy je, jarang pk sal orang laen,, hihi.. berpikiran singkat, haha,. ne ape yang ak tulis adalah berdasarkan pengalaman dan pemerhatian aku, haha,,, kalau korang xcaya ape yang aku tulis dan ape yang korang baca, try korang jadi seorang pemerhati yang bagus, myb korang akan tau ape yang aku tulis, haha....

No comments:

Post a Comment