Wednesday, January 25, 2012

Offer

Macam yang aku cakap dalam entry yang sebelum ne, aku akan cerita tentang offer kerja yang aku dapat sepanjang aku idup,,, haha,, macam lama je kan idup,,, lama r gak,, walaupun lama, tapi muka aku tetap babyface, yang tu korang tak payah nak dengki,,, yang tu FAKTA k,, bukan lagi AUTA... hahaa..

Dari aku merapu panjang ag,, baek aku sambung cite yang aku nak story mory ne, t makin panjang lak entry aku, haha... let me continue.. keja petama yang aku di offer ialah keja sebagai perunding kewangan kat sebuah consultant company, offer ne aku dapat sebelum aku tamat belaja ag, tapi aku terpaksa tolak sebab tarikh perlu aku p krusus tu dekat giler dengan tarikh aku kena present thesis aku,,, aku takut aku repeat je tok thesis,, oleh sebab itu la aku tolak tawaran itu,,, tapi present thesis aku simple giler,, haha,,, kalau aku tau macam tu jadi nye, baek aku ambk offer tu,, dapat gak aku kerja, dapat merasa duit hasil kerja aku sendiri,, hahah...

Lepas tu, aku kerja as a promoter kat celcom,, haha,,, cite ne aku dah masuk kan kat dalam entry yang sebelum ne, aku just cite cikit-cikit je,,aku keja kat sini xlama,, sebulan ne,, cukup r tu,, dapat pengalaman, keja xtentu masa, aku dapat tau kerenah customer, kerenah pihak atasan,,, cukup sebulan aku terus cabut, haha...


Aku dapat lak offer kat AC Neslon ssebagai customer service,, haha,,, pergh customer service tu,, jawatan ne memang aku tolak dari dulu aku, aku bukan yang jenis tahan maki,, silap-silap hari bulan aku yang maki balik customer tu,, haha,,, pastu terus je kena buang kerja,, haha,,, Celcom gak sama gak,, haha,, dapat customer service gak,, so macam biasa la,, aku akan tolak jawatan tu,, haha,, xnak r aku,, alasan nye sama macam di atas... tok jadi customer service yang berjaya memerlukan kesabaran yang tinggi.. kalau orang macam aku yang jadi,, tak kan jadi customer service la.. jadi tomer service la... haha...

 Baru-baru ne aku dapat offer jadi lecture.. tok jawatan ne aku pk banyak kali gak untuk terima,, haha,, setelah berpk panjang, aku mengambil keputusan untuk menolak tawaran itu,, haha,,, bodo kan tindakan aku, haha,,, kadang-kadang au pun terpk macam tu gak,, iya la,, sekarang ne kan zaman yang susah nak cari kerja, aku la senang-senang je tolak jawatan tu,, haha,, aku tolak bukan suka-suka tolak, aku tolak ada la alasan yang tersendiri,,,

Alasan :
  1. Aku xnak sambung master ag, sebab tok jadi lecture ne kena ada master, kalau xsilap dalam masa 3 tahun dah kena ada master. ( if xsalah la)
  2. Aku pk mengajar orang tua ne susah dari mengajar budak-budak,, coz orang tua ne kerenah nye laen, sifat memberontak tu kuat,, 
  3. Aku xde sikap sabar,, kalau aku ada sifat tu dalam lama aku ambik customer service
  4. Aku nak cari pengalaman lu dalam bidang aku, baru senang aku nak bagi tunjuk ajar kepada student aku t, baru dorang boleh apply ape yang dorang belaja t,,
tu la antara sebab kenape aku tolak tawaran tu,, suka aty la nak kata pe, bodo ke, memilih ke, yang penting setiap keputusan yang aku wat mesti aku pk habis-habis lu, bukan maen wat je,,  bagi aku la,, kita perlu memilih kerja, tapi jangan terlampau memilih,

NOTE :

setiap perkara yang terjadi ada hikmah nye,, kita perlu pk dengan teliti setiap keputusan yang kita nak ambil,,

2 comments: