Wednesday, September 7, 2011

Pilihan.

Masa dalam program finishing school ari tu, ada satu soklan, tapi bukan soklan ngat pun, haha,, aku tak tau r nak cakap macam mane,, satu ag, nama je finishing school, tapi bukan sama aku sekolah lu, ne program masa aku di University r,,, 

Ada satu situasi, anda sedang memandu keta yang ada 2 seat je dalam keadaan hujan lebat di tambah ag dengan kilat yang sambung menyambung dengan suasana yang gelap, apabila tiba di bus stop, anda terlihat 3 orang yang berada di sana, meraka ialah pasangan hidup korang (soulmate), doctor pakar dan orang tua yang ada penyakit yang teramat kronik,, ape yang anda akan laku kan,, agak mencabar kan soklan nye,, haha,,, ada yang menjawap ambik je orang tua tu, xelok biar orang tua yang berpenyakit dalam keadaan sejuk macam tu, baek dan ikhlas bunyi nye, haha,, tapi kalu korang wat macam tu, soulmate korang tinggal macam tu je, jawap nye, membujang sampai tua r korang, lagi parah.. Kalau ambik soulmate, macam kejam lak kan, biarkan orang tua kat sana,, pening kan, haha,, ia amat susah bila kita berada dalam keadaan macam ne, 

Kalau aku la, aku akan bagi kunci keta tu kat doctor, aku akan suruh doctor bawa orang tua tu ke hospital tok merawat dy, pastu aku duk kat sana dengan soulmate aku, haha,,, so sweet kan, so dengan itu aku senang hati, orang laen pun senang hati, lagi pun zaman sekarang ne, susah nak jumpa soulmate ne, so bila dah jumpa depan mata tu, hargai la betol3, hujan tu akan berhenti la nanti, dun wory r, haha,,, t dah stop baru kami kuar r dari bus stop tu, tak gile nak kuar time hujan lebat dengan kilat nyambung menyambung,, ne bukan macam lagu memori daun pisang, haha,, tak payah nak romantik-romantik ngat, tengok keadaan r nak romantik pun,, jangan cari pasal. bahaya doe,, hehe (^_^)

Setiap perkara yang berlaku ada sebab dan pilihan nye, so jangan cakap takde pilihan, kita sebagai manusia yang berakal dan terpilih, pilih la pilihan yang terbaek, pilih dengan hati agar tidak menyesal nanti, renung-renungkan dan selamat beramal,, haha


No comments:

Post a Comment