Thursday, September 15, 2011

Masalah

Memang bermasalah betol la aku ne kan,, tiba-tiba je terdetik di hati untuk mengupdate blog di pagi yang herning ini,, haha,, sebenar nye aku lupa nak set balik aku nye mata, al maklum la aku baru balik dari oversea,, berangan tok budak ne kan,, korang xpayah nak kutuk lebih-lebih, haha.. biasa la bila kelompak mata atas xnak berjumpa dengan kelompak mata bawah, macam ne la jadi nye,, dah nasib badan, lagi pun ari ne ari minggu kat sini, so pagi t boleh tido puas-puas,,

Berbalik ke pada tajuk entry aku pada kali ne.. semalam aku selongkar la youtube, saje tok mengisi masa lapang dan masa terbuang, terbuka la channel matlutfi. tajuk video dy pun masalah gak,, so macam tiru je kan,, haha,, iya tak dinafikan yang aku tiru tajuk dy,  puas hati, ne vlog dy, korang xtau ke vlog tu ape, pe da.. vlog tu macam blog la, cuma vlog ne dy cakap blog kena tulis, ada paham.. hehe


Bila dengar baek-baek. lebih kurang sama je kisah dy dengan kisah aku, nak di jadikan cerita. ada la sorang budak ne, cite masalah dy, haha,, dengan kuasa yang dikurniakan aku mengisytiharkan hari tu adalah hari masalah,, haha,, suka hati je kan, biar r,, haha... Tang terkenang balik kisah tu wat aku sedih doe, mane tak nye, aku nye pointer jatoh kot, paling teruk jatuh,, malu seh jumpa dengan kawan-kawan, it effect my overall pointer,, 

Kisah nye bermula pada satu minggu yang di beri nama study week di sem 2 tahun ke 2, ia bermula gara-gara aku memberi pandangan aku berdasarkan kisah sebenar, tapi ada seorang hamba ALLAH ne terasa walaupun bukan berkaitan dengan dy, aku pun xtau ape sebab nye dy nak terasa,, sejak dari komen tu la, hubungan aku dengan orang sekeliling musnah, orang mula pandang serong kat aku. tapi yang pelik nye orang yang tak sangkut paut dengan kes ne pun turut sama, nak cakap aku wat salah kat dy, macam x je, mula la fitnah bertaburan yang dikuarkan oleh mereka, menganggu tumpuan aku, shit,

Aku xdapat nak study, bila xdapat study, macam mane nak dapat result yang baek kan, aku bukan power ngat pun, biasa-biasa je, macam korang gak, haha,, masuk dewan exam lak, pengawas dok aim kat aku je,, ingat aku nak tiru r tu,, muka yang suci bersih ne, xde niat r nak tiru, haha,, myb mereka tau yang aku xstudy kot by look my face, hebat giler pengawas exam ne,, haha

Mula-mula memang r aku xdapat nak terima ape yang berlaku, tapi sekarang ne pun aku still ag xdapat nak terima ape yang berlaku, haha,, tapi aku just wat bodo je, malas nak pk, makin korang pk sal masalah tu, makin serabut,, kalau korang dapat settle gud, kalau xdapat biar kan ia lu, biar masa yang tentu kan,, makin baek or makin buruk.. setiap orang akan ada masalah masing-masing, tipu la kalau xde masalah, yang membezakan adalah cara kita hadapi nye,, haha.. orang tua-tau selalu cakap yang lepas biar kan lepas, ia memang patut lepas, hidup mesti diteruskan, bukan meraka yang bagi kita makan, kita yang tentukan hidup kita sendiri, 

NOTE :
bila nak komen kat laman social tu berkias-kias la sikit, xpun jangan komen ikut terlintas di kepala je, xpayah nak jujur ngat, kalu nak jujur, message orang tu, bagi orang yang baca, kalau xde kaitan xpayah nak ngada-ngada wat terasa, haha,, yang paling penting xpayah nak sibuk hal orang laen, jaga je hal sendiri,

No comments:

Post a Comment