Thursday, March 31, 2011

Jalan-Jalan Cari makan

Kita bertemu lagi dalam rancangan Jalan-Jalan Cari Makan (JJCM) bersama saya, Prince Auta sebagai host anda pada. ok, sekarang ne kita berada di kedai nasi belauk tok makan pagi. lokasi nye mudah saje, anda perlu ke pejabat perdagangan dalam negeri, kopersi dan kepenggunaan yang terletak di jalan semerak. Dari sana anda perlu melalui jalan yang berliku dan bahaya. Setelah penat, baru la sampai ke tempat yang di tuju dengan perut bernyanyi-nyanyi lagu tentang perasaanku by irwansyah.


Menu utama disini ialah nasi ala kak wok. Dengan minum air teh "o" beng or teh "o" ais dan makan nasi ala kak wok, anda hanya dikenakan RM 3.30. RM 2.50 tok nasi dan RM 0.80 tok air, untuk makan pagi sahaja. murah kan,, Tok tengahari lak, kita ke kedai orked mas, bukan kedai emas. tapi kedai makan ya, terletak bersebelahan dengan kedai Orked mas, berdekatan dengan kedai makan manja dan yang penting satu bangunan dengan kedai nasi belauk ala kak wok tadi.. Buku menu yang terhidang di atas meja, belek punya belek, hati suda tertarik dengan sizzling dan carrot susu.

Napak sedap kan
tunggu punya tunggu, akhir nye sampai suda ape yg di order. Tapi sayang nye, hanya 4 dari 5 ari yang sampai.. xlama lepas tu sizzling pun sampai.. makan punya makan, time tok komen, Antara komen nye :
  1. kuah nye xsedap
  2. mee dan telur hangit
  3. cendawan yang di gunakan membuat kan sizzling berasa laen,
  4. air carrot susu xsedap.
Dengan bayaran RM 7.50. Ape-ape pun, tu kali pertama dan terakhir berada di sana,

Note :
Bukan semua benda yang NAPAK sedap itu sedap dan BUKAN semua yang TAK NAPAK sedap itu xsedap


    No comments:

    Post a Comment