Sunday, March 20, 2011

Assalamualaikum Cikgu....

Dengan berbekalkan DBU 426, aku ke sekolah tok mengedar questionnaire bagi menyiapkan report. sekolah yang terpilih pada hari ini Sekolah Menengah Kebangsaan Panji. Perjalanan tok kesana memerlukan 2 pit stop. Pit stop pertama berhampiran dengan traffic light atas sebab hujan. Pit stop yang kedua kat kedai runcit berhampiran dengan DOBI SMART. Disebabkan oleh reason yang sama iatu hujan. biasa la, sekarang ne kan musim peralihan monsun, dari monsun timur laut ke monsun barat daya.

*************

Aku bukan nak mengajar geografi. monsun semua tu. Dengan berpakaian baju belalang hitam, seluar slack jeans look dan berkasut hitam, ala seorang manager sebuah syarikat ternama. Sungguh hencem budak ne, haha.. Kaunsoler SMKP telah menetapkan bahawa kami (aku dan member aku) ke kelas tingkatan 5C dan 5D. Tanpa buang masa, aku edar je questionnaire kat dua-dua kelas. dalam kepala nak abes awal je,, hehe
OTW balik ke tempat yang sepatutnye, tiba-tiba .....
A   : Assalamualaikum cikgu
PA : Waalaikumussalam
A   : Cikgu praktikal ke ne?

dengan muka bangga aku jawap "saya bukan cikgu" haha.. Muka macam ne jadi cikgu, cuba bayangkan.. Dapat ke korang bayang kan, haha,, aku xdapat bayang kan bagaimana kalau aku jadi cikgu. haha...  KALAU aku jadi cikgu, subjek yang akan di ajar oleh aku adalah mathematics sekolah rendah. Dah r sekolah rendah, aku nak ngajar budak-budak darjah 1. Senang, walaupun budak-budak banyak songeh tp aku rasa senang, tu je, haha.. Just bayangkan je k. Jangan sampai nightmare suda.

Penat Cikgu AUTA mengajar ari ne, jumpa laen kali bye-bye, ASSALAMUALAIKUM..

No comments:

Post a Comment