Sunday, June 9, 2013

Farewell

Sudah agak lama jari jemari yang gemalai ne tidak menari nari diatas keyboard laptop aku ne, nak wat macam mane, niat di hati untuk menulis tu ada, cuma idea je tidak penah mau kunjung tiba, aku ini ibarat PUNGGUK RINDUKAN BULAN, haha. gile ke ape aku ne, pagi-pagi buta dah bermadah berhelah,, madah berheleh aku tidak dapat lawan kak ziana zian k, aku ne manusia biasa yang tidak fofular bak kata kawan aku, ari ne aku nak mention nama dy,, dy yang bagi cadangan untuk aku menulis,, so sekarang ne dy adalah sumber inspirasi aku, nama dy adalah MUNIRA AMIZA. mesti dy marah t,, haha,, sorry la ya,,, saya suka kawan-kawan saya fofular, hahaha

Pada hari jumaat yang lepas (7 Jun 2013, kira-kira pada pukul 4.30 petang, seorang manager kat tempat aku kerja telah mengarahkan ofismate aku untuk membuat sebuat farewell party untuk salah seorang staff kesayangannya yang akan berhenti kerja. ofismate aku ne telah la menempah 40 unit cupcake yang comel, bagi aku la cupcake ne hanya sesuai dimakan oleh orang yang BABYFACE macam aku je,, hahaha. korang jangan jeles k, aku tau korang ne aku cakap macam tu mesti ada yang jeles, hahaha,, 


So bile semua persiapan untuk sambutan itu dibuat dengan rapi, kami dipanggil untuk rapat umum, penuh la ruang makan yang hanya terdapat 1 meja bulat dan 4 buah kerusi yang berwarna merah terang, amat comel kerusi itu, hahaha.. majlis dimulakan dengan ucapan dari manager, bos xdapat bagi ucapan sebab bercuti. haha,, dengan ringkas nye dy berucap yang staff dy ne ada perkara yang penting hendak di umumkan, kami menanti dengan sabar dan tayaduk, haha..

Budak ne cakap dengan tersekat-sekat, malu kata nye, haha,,, aku ape ag paksa la dy cakap, dy still ag tersekat-sekat.. takut ke, aku ne muka baek la, xpayah takut-takut, lagi pun aku tak makan orang cuma makan makanan yang comel-comel je,, haha,,, dalam ucapan nye, dy ada bagitau yang dy takut hari ne mungkin tidak akan jadi farewell untuk dy, jeng jeng jeng jeng... 

Dengan sepantas kilat aku melihat kepada muka 2 orang jejaka yang bersungguh-sungguh pergi beli hadiah untuk budak ini.. muka tak puas hati doe, pada muka korang,, orang laen berhenti ko xde lak bagi hadiah, dy nak berhenti ko bagi hadiah, mentang-mentang la dy comel and cute cuma tidak BABYFACE macam aku je,, haha,,, sampaikan budak praktikal pun beli adiah, sedih aku,, aku masuk ofis selepas solat jumaat, aku duk dengar bunyi solatip. biasa la ofis sunyi macam duk dalam gua. biasa la kan xde orang sangat, aku ape ag, capai la hp, message budak tu, untuk tanya kabar, nape ad bunyi solatip, dy cakap diam ne adiah untuk orang nak berhenti, haha.. so NOTED.


Dari nak bagi kejutan pada dy, kami yang terkejut, so ape ag, xjadi farewell la, jadi pesta makan cupcake, haha,,, aku ape ag, kek yang dapat comel, aku la comel, so memang kena la, haha, banyak la gambar aku ambik, ne antara gambar yang aku dapat tunjukan untuk korang.



NOTE :
Gambar last tu adalah gambar bila muka BAEK dan BABYFACE.. haha

No comments:

Post a Comment