Sunday, April 14, 2013

Recap

Sedar tak sedar dah sebulan lebih kita menjalani idup kita di tahun baru ini, syukur la dengan ape yang korang ada, walaupun korang rasa korang rasa korang kurang tidak bernasib baek tetapi masih ada orang yang kurang bernasib baek dari anda, aku bukan nak jadi ustaz kat sini, just bagi semangat and sebagai pembuka kata bagi entry yang aku sedang tulis ini,

Dah empat (4) bulan berlalu baru aku nak tunaikan janji yang telah aku buat pada 24 Januari 2013. sungguh xsenonoh aku ne kan, yang penting aku cuba tunaikan janji aku, bak kata PM kita JANJI DITEPATI, hahah. bukan senang nak tepati janji ne tau,menabur janji memang senang, ibarat makan nasi, haha,,, giler pandai lebar aku menulis tapi belum masuk ag isi-isi penting ag. haha

Perkara pertama yang terjadi pada aku pada tahun lepas adalah aku ke JOHOR seorang diri. 1st time tu, naek bas dari Kelantan ke Johor. kebas aku punya bontot sebab duk lama sangat tas bas, haha.. sampai je di johor, aku naek teksi ke umah sewa, haha,. dengan umah tu aku xpenah tengok macam mane keadaan nye, siapa pemiliknya, macam mane perangai pemilik tapi aku redha je la, haha,, tawakal itu penting, tapi syukur, semua nye berjalan dengan lancar,

Seterusnya, pada bulan April (4) hampir setiap minggu aku ke Kuala Lumpur untuk mencari kerja tetap. tabah kan aku demi mencari rejeki yang halal, haha,,,, 1st interview, aku di reject awal-awal ag berdasarkan alasan BI aku tidak cukup POWER, haha,, mybe la kot sebab aku tak suka minum kopi tambah-tambah ag POWER ROOT. haha. tapi takpe, interview punya interview akhir nye pertengahan bulan 4 aku dapat interview kat KL SENTRAL. tempat aku kej sehingga sekarang.


Berikutnya adalah pada 18 Mei, last day aku kat IIB dan masa tu birthday aku, haha,, best kan bila ada orang sambut birthday kita. haha.. sweet sangat. suka-suka. no komen lebih-lebih. nanti orang cakap masuk bakul angkat sendiri, haha,, kalau di pikirkan balik, baek angkat sendiri bakul tu, sebab nak harapkan orang angkat lambat ag, ko mati baru ada yang sudi nak angkat (KALAU ADA).. hahaha

1st gaji aku, aku enjoy dengan duit tu,, heaven je rasanye, hahaha,, ye la,, gaji yang aku dapat sebulan bersamaan dengan satu sem duit PTPTN. hahaha,,,  aku guna p gambang waterpark. p jalan-jalan. dan yang paling penting, aku guna wat shopping.. haha... aku ne jenis kaki shopping. haha.


Tahun lepas gak 1st year aku bagi duit raya,, haha,, mati-mati.. tahun ne pun sama gak kena bagi duit raya,, haha,, kena kumpul dari sekarang r, nak beli kelengkapan raya ag, sekarang dah bulan 4 nak masuk bulan 5, ada 3 bulan ag nak raya, so mulakan menabung dari sekarang. haha..

Tu je kot yang aku rasa perlu di kongsikan untuk recap ape yang berlaku sepanjang tahun 2012. haha., kalau nak tau lebih lanjut, mohon untuk baca entry yang telah aku tulis dalam blog ne. rajin-rajin kan la untuk meng"skodeng" aku punya blog, bukan banyak pun entry ada, aku rasa 1 hari saje dah cukup untuk korang abeskan baca semua entry aku ne, betol x?? haha

NOTE :
minta maaf la ya, dah lama tak update, busy sikit sekarang ne, tapi aku akan cuba sekerap mungkin untuk meng"update" blog ne. haha

No comments:

Post a Comment