Wednesday, August 1, 2012

Puasa kecik-kecik

Selamat berpuasa kepada semua, walaupun dah lepas 10 hari puasa, aku rasa masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat berpuasa, sebab still ada 20 hari ag kan,,, haha,,  tadi aku terima dari budak yang poyo nak jadi matang, boleh dy mintak aku wat cerita tentang puasa zaman aku budak-budak dulu, aku malas nak layan ngat budak ne, biasa la budak-budak kan, tapi budak ne mudah merajok, terpaksa la aku layan kan, aku ne sebenarnya seorang yang SANAGT TERAMAT baek hati,, haha..


Tiba-tiba aku pikir, elok gak cadangan dak ne, walaupun ko nak jadi matang, tapi ko xleh lawan aku ag, aku ne dah matang tambah ag dengan BABYFACE, lagi la COMEL, hahaa... dari aku mengarut lebih lanjut, baek aku teruskan dengan cerita puasa aku zaman kecik-kecik dulu,, aku xingat la aku start puasa umur berape tapi kalau aku xsilap la masa berumur 8 tahun, cik na dan cik wan dah mula mengajar aku untuk berpuasa, dulu aku nak puasa punya la susah, banyak halangan nye, tapi sebab takut kan dorang, aku gagahi diri ku yang COMEL ne untuk berpuasa, haha

Masa aku nak start puasa tu, banyak alasan aku bagi kat dorang untuk tak puasa, yang aku ingat alasan yang tak leh bla adalah aku demam, tak leh puasa, sedangkan pada waktu aku itu aku segar bugar ag boleh maen kejar-kejar ag dengan kawan-kawan, haha,, napak ngat yang AUTA aku terserlah dari kecik ag. jadi tidak mustahil la sekarang ne aku berjaya menjadi PRINCE AUTA yang berjaya, haha,, 


Selepas alasan aku tidak diterima, aku jalan kan plan kedua aku iaitu memujuk untuk puasa half day, haha,,, setelah aku pujuk punya pujuk, akhirnya dorang termakan pujuk rayu aku, so dapat la aku puasa half day. baru ku tau yang aku ada bakat berlakon rupa nye, mesti kalau aku jadi pelakon mesti dapat anugerah pelakon paling popular, haha,, berangan je kan,, yang penting masa aku kecik, aku ada bakat pujuk memujuk tapi bila angka dah meningkat, bakat aku itu mula di makan angka, hahaa.... tapi yang sayang nye, aku puasa half day xlama, huhu,, last-last, kena puasa full day,, aku ikot kan je la, walaupun jiwa muda aku nak memberontak,

Tahun berikut nye, cik na dan cik wan mula menjalankan operasi mereka untuk membuat aku puasa penuh, huhu,, dorang bagi upah,, setiap hari aku puasa, aku akan dapat RM1, haha,, mesti korang akan cakap cikt je upah yang dikasi, bagi aku itu dah cukup besar la, lagi pun aku hidup di zaman tok kadok yang RM1 tu boleh disamakan dengan RM10 sekarang tau, sungguh besar RM1 itu, walaupun idup di zaman tok kadok, tapi aku tetap BABYFACE,, haha,,,Lepas balik dari sekolah, aku p la mandi kan, aku mandi punya la lama, nak wat macam mane kan, panas "ALASAN" tapi yang aku wat dalam bilik air adalah minum air, haha,, korang jangan nak gelak ngat la ya, sebab aku tau korang pun PENAH wat benda yang sama, haha,, dah la mandi lama, pastu lepas mandi tido je, konon nye penat, bangun-bangun terus p buka puasa, heavan kan kalau dapat hidup macam ne, haha,, akhirnya aku dapat gak RM30 aku walaupun puasa ala kadar je,, 

kalau nak nampak dengan lebih real ag ape yang aku cerita ne, korang boleh tengok UPIN IPIN, sebab ape yang dorang cerita tu banyak persamaan dengan cerita aku, yang mane aku cerita kan sini xde la dalam cerita aku, haha,, aku suruh korang tengok sebab aku tau dak yang MATANG tu suka tengok cita UPIN IPIN, hahah..


NOTE : 
aku bangga di ajar dari kecik aku berpuasa, walaupun masa tu puasa aku TAK SAH, haha,,

1 comment:

  1. Salam Ramadhan dari : awieomar.blogspot yang baru follow sini :)

    Nak tak join game top "BLOGGER" musim 3 ? segala yang berkaitan pasal game ni boleh tinjau kat blog. musim 1 & 2.

    Senang je caranya nak sertai game ni. Follow blog "Awie Omar" (bagi yang belum follow, harap sudi la ye) dan komen di mana mana entri dengan menyatakan
    "SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE"
    Johan akan mendapat mendapat ganjaran wang tunai :)

    ReplyDelete