Saturday, August 25, 2012

Duit

Hari raya pun ada orang nak menyakitkan hati aku, ini la idup, haha,, tapi tak pe, kita idup ne ada karma, ape yang kita wat akan kembali pada kita balik. haha.. untuk entry ari ne, aku nak membebel je, ak nak jadi MAK JEMAH, ini kerana MAK JEMAH suka ngat membebel, tak tentu masa, mulut mesti bunyi je, xleh duk diam,


Kawan aku penah kena kot, kawan aku ne puan,, bila dah puan mesti hobi nye shopping,, memang orang puan suka shoping ke??? aku xtau la, haha,, one day, dy p kedai tudung yang terkenal di KOTA BHARU untuk membeli tudung raya, bila masuk je kedai tu, pekerja kedai tu wat xlayan je,, dy balik dengan perasaan sedih je, huhu,,, mungkin salah dy kot, nak p kedai yang terkenal kot, kena la pakai pakaian yang menampakan orang kaya, ne x, p sana pakai track suit, baju t-shirt, tudung biasa je. memang x layan la kan. pekerja kat sana mungkin xtau, duit yang kawan aku bawak mampu kot nak bayar gaji dorang. ini la idup sekarang, dorang tengok pada cara pemakaian kita je, kalau pakai baru yang ad nama cikit. layan terus,, orang yang pakai cikai-cikai ne, jangan kata nak layan, pandang sebelah mata pun xnak.. 

Hidup sekarang memang pentingkan DUIT je, makin banyak duit, makin banyak kawan. orang macam aku ne memang xde ramai kawan la, haha,, nak harapkan muka yang BABYFACE je, xdapet la,,, orang yang muka macam pecah umah pun ada ramai kawan asalkan poket tebal, tol x???? haha,, kalau sokong sila like, pergh, macam status FACEBOOK lak kan,,, haha,,, 

Aku ad seorang kawan yang agak berduit, dy ok je, cuma orang sekeliling nye agak xsuka aku berkawan dengan dy, huhu,, aku ne jenis banyak tanya bila aku tanya cikit kena sound, rasa macam terkawal la, walaupun aku bukan ahli keluarga dy, nak putus kawan macam sedih lak, masa dy sedih, dy susah, dy ada masalah, aku yang dy hubungi, walaupun aku tau setiap ape yang dy message ad yang baca, tapi aku wat bodo je la, orang yang baca pun dah jumpa aku kan, dah tau aku macam mane, so xkan ko xcaya kat aku lagi, pe da, walaupun aku xsekaya ko, aku xkan wat la benda-benda yang boleh menjatuhkan air muka cik na dan cik wan, macam semalam, aku try nak wat video call, tiba-tiba hp aku bergetar, itu tanda nye message masuk, tertera no yang aku tidak kenali, duk sound-sound aku, pe kes bro??? kalau nak wat aku macam ne, baek dari dulu ag ko sekat, xpayah kasi aku berkawan dengan dy, 


Ini yang susah bila berkawan orang yang high standard ne, kena jaga tingkahlaku, kena jadi sopan, aku ne bukan jenis yang sopan, aku ne jenis yang giler-giler, tapi belum sampai tahap untuk masuk tanjung rambutan ag la, haha,, kalu dah masuk sana, korang boleh la p melawat dengan bawa anggur, sebab aku suka makan anggur, haha,, kita tak boleh jadi diri sendiri bila berkawan dengan dorang. baek kawan dengan orang yang sama taraf, baru kita boleh jadi diri sendiri. ataupun berkawan dengan orang yang sudi berkawan dengan anda, berkawan memang kena memilih tapi jangan pilih dorang sebab harta, pilih lah sebab hati budi mereka, selamat beramal, hahaha

2 comments: