Tuesday, May 15, 2012

16 Mei

Bersempena dengan 16 Mei, aku nak wat satu entry yang khas untuk cikgu-cikgu yang penah mengajar aku, sebenar nye kan, aku ne bukan la pelajar yang bijak,, haha,, pengakuan ikhlas dari aku, susah korang nak dengar pengakuan ikhlas dari aku, tapi sebab orang-orang yang sanggup mengajar wujud la aku sekarang ne, haha,, sampai dapat ke UiTM, dan dah selamat mendapat kan segulung ijazah, yang belum dapat adalah seorang azizah je,, haha,,, sebelum dengar celoteh aku, baek layan lu lagu tema hari guru ne,, 


Biasa nye cikgu-cikgu akan menyanyi lagu ne lepas baca amanat, wartikah, ucapan dah seumpama nye, masa tu la bosan nye, terpaksa dengar, so dengar je la, biasa la bila dengar benda yang xminat ne kan, masuk telinga kanan kuar telinga kiri, xpenah nak masuk di otak, haha,, 

Sape yang kenal aku, tau la macam mane aku ya, masa sekolah dulu, aku ne seorang yang pendiam, haha,, mesti korang xcaya kan, itu la aku, bila kuar je sekolah mula menjadi-jadi auta nye,, haha,, sekarang ne aku dah berkerja,, walaupun gaji tinggi mengunung tapi boleh la untuk cukup-cukup makan, haha, bagi aku la, waktu belaja adalah waktu yang paling meriah and paling happy, xpayah nak pk sal duit, just belaja, enjoy je, haha..

Korang ingat senang ke nak mengajar orang ne, bukan semua orang ada kebolehan tu tau, bagi yang ad sila hargai nye dengan sebaik nye, agar ia tak lekang dek panas tak lapuk dek hujan,, huhu... satu ag, cikgu ne dy punya ingatan amat kuat tau, aku punya cikgu ADD MATH yang sempat mengajar aku selama beberape bulan tapi selepas beberape tahun, dy dapat ingat nama aku ag, sungguh tersentuh, huhu.. dan baru-baru ne aku menerima berita yang cikgu ne telah di jemput oleh sang pencipta. moga cikgu di sana aman ya,, amin,,,

Masa sekolah rendah, aku lah pelajar yang paling xde banyak onar, baek giler waktu tu, keja sekolah siap je, kalu xsiap dapat hadiah, budak-budak kalu kena ugutan macam tu, terus takut, haha,, sifat nakal mula di gilap masa aku tingkatan 4 dan tingkatan 5, haha,, dari situ la aku mula ponteng prep je, haha,,, sedap tido ma,, haha,,, penah sekali aku p mandi swimming pool tu pun sebab cikgu yang cover line, siap bagi nasihat ag, terbaek r cikgu, haha... bila masuk matrix, sifat nakal aku makin menjadi-jadi,, maaf yang cikgu, haha,, biasa nye aku membuat onar pada cikgu fizik, haha,, cikgu masuk pintu depan aku kuar pintu belakang, haha... bukan xnak belaja, aku p kejar mood yang kuar dari pintu belakang, kejar punya la kejar tapi xdapat-dapat. so aku frust la, naek bilik, aku tido. haha (^_^)


Bila aku masuk UiTM, sifat insaf tu mula timbul,, yang membuat aku terkilan nye, sifat ini x tahan lama,, meronta dalam jiwa,, haha, macam mane xbagi meronta, student nye sikit, susah nak cover, kalu ponteng sah-sah la lecture tau, haha,, tambah ag kalau orang macam aku xde dalam kelas, sunyi je kelas, kata nye,, tu kawan-kawan aku yang kata, kalau dorang tipu, kira nye aku tipu korang la, haha. so baek korang pecaya, senang cite, pastu tok jaga hati aku kan, hihi

Aku biasa nye ponteng je kelas, tapi kalau demam aku p je kelas, haha,, bodo dan sengal kan,, bukan suka-suka nak ponteng aku ponteng sebab p kejar mood belaja yang kuar dari kelas, dah la si mood tu pelari handalan, tak terkejar aku pastu aku lak semput, bila dah semput aku rest la jap, rest punya rest lupa nak masuk kelas,, haha,,

Dengan ini aku nak ucapkan selamat hari guru kepada semua orang yang telah mengajar aku secara formal atau xformal. semoga kalian sentiasa bahagai dan dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat,, tahun nye slogan adalah "GURU INOVATIF MELONJAKKAN TRANSFROMASI PENDIDIKAN NEGARA"



No comments:

Post a Comment